


- Rower Marin Rift Zone 1 29" orange/blue/silver
- Rower Superior XP 909 29'' black/silver
- Zapięcie składane Zapięcie składane BORDO™ Alarm 6000A
- Piasta tylna Novatec NT-CLD792SB QR 4SB SH11s 32H Center Lock 8-11 rz. czarna
- Nóżka CUBE Kickstand Cubestand PRO do rowerów z mocowaniem CUBE Easy Mount Kickstand
- Hak GT ATIDH0233 do ram GT Avalanche, Sensor Alloy, Zaskar Carbon, Zaskar Alloy A33
- Wkładka antyprzebiciowa do opon Tubolight EVO HD 29" TLHD29
- Widelec szosowy stalowy 700C Accent rura sterowa 1'' gwintowana czarny
- Nóżka Cube Stand CMPT 26-29" black 13817
- Koszyk na bidon CUBE HPP matt black'n'red
- Dętka Schwalbe 28"700x18/25C SV20 40mm Extra Light
- Lampa tylna do wspornika siodełka JET M3 120 lm USB

Dlaczego warto się zarejestrować?
Dzięki rejestracji otrzymasz od rabat na każdy produkt w naszym sklepie internetowym w wysokości 2%. Zachęcamy do korzystania z oferty. Dodatkowo będziesz zawsze na bieżąco informowany odnośnie nowych produktów i promocji. Zarejestruj i przekonaj się!

Rowery Fatbikes
Wszystko o rowerach Fatbikes
Trochę historii…
Pierwotnym celem wykorzystywania rowerów fatbike nie było pokonywanie śnieżnych terenów, ale ułatwienie poruszania się po piaszczystych pustyniach. Dopiero później zaczęto wykorzystywać je do, np. wyścigów śnieżnych czy trudnych rajdów terenowych. Sama idea fatbike narodziła się w 1980 roku w Stanach Zjednoczonych. Początkowo amatorzy łączyli ze sobą 2 lub nawet 3 obręcze aby uzyskać pożądany efekt – czyli zwiększyć styczność z podłożem. Na własną rękę trzeba było też ramy oraz widelce aby zmieścić w nich tak duże koła.
Jedną z pierwszych firm produkujących fatbiki była firma SURLY, konkretnie był to model Pugsley, który dostępny jest do dziś. Obecnie większość firm rowerowych ma w swojej choć jeden model fatbike, bogata jest także oferta podzespołów do tego typu rowerów.
Co to właściwie jest fatbike ?
Rower. Podstawową cechą wyróżniającą go na tle innych rowerów są bardzo szerokie opony, generalnie w fatbiku prawie wszystko jest nieprzeciętnie szerokie, bo obręcze, piasty, suporty, widelce zdecydowanie odbiegają rozmiarem od normy. Z szeroką oponą i obręczą idzie w parze duża masa, więc obręcze odchudzane są charakterystycznymi dziurami. Przez to , że balon opony jest tak duży ciśnienie stosowane w nich ma wartość mniejszą od 1 bara. Dzięki temu koła zyskują amortyzację ok. 100mm, tzw „zawieszenia amortyzacji, jednak brak właściwego amortyzatora powoduje, że tłumienie jest zerowe, zaczęto więc stosować przednie amortyzatory, które pomagają zapanować nad rowerem.
Superszerokie opony sprawiają , ze rower jest w stanie jechać właściwie w każdych warunkach, zyskuje on ponadprzeciętną przyczepność na każdym terenie. Niestety jeżeli odcinek trasy jest bardzo błotnisty i długi fatbike może mieć problem, ponieważ bieżniki w kołach są dość płytkie i szybko zapychają się, może to utrudnić utrzymanie stałej trakcji.
Techniczne sprawy w skrócie
■ szerokość kół 4”-5”, zdarzają się szersze, ale to rzadkość
■ ciśnienie w kołach 0,3-0,7 bara (4-10 psi)
■ waga od 13,2 kg wzwyż
■ rama najczęściej stalowa lub aluminiowa, ale na rynku są też dostępne modele karbonowe
■ miękkie przełożenie , mniej niż 30 zębów z przodu.
Dla kogo i po co ?
Fakbiki najczęściej kupują osoby, które w garażu mają już jeden czy dwa rowery. Świetnie sprawdzają się w trudnym terenie, góry, piach, śnieg, lasy, tam fatbiki sprawdzają się rewelacyjnie. Jeżeli mieszkając w mieście ktoś kupuje fatbika musi liczyć się z tym, że będzie przyciągał wzrok innych ludzi, nie tylko rowerzystów, mało kto przejdzie obojętnie obok takiego roweru, bo po prostu jest niespotykany i bardzo przyciąga uwagę. W tym momencie rowery fatbike kupuje się głównie dla zabawy, jak każdy rodzaj roweru ma on swoich przeciwników, ale też bardzo wielu fanów.
PS Kilka firm produkuje fatbiki w wersji kids, z kołami 20” i 24”.