


- Rower Marin Rift Zone 1 29" orange/blue/silver
- Rower Superior XP 909 29'' black/silver
- Zapięcie składane Zapięcie składane BORDO™ Alarm 6000A
- Piasta tylna Novatec NT-CLD792SB QR 4SB SH11s 32H Center Lock 8-11 rz. czarna
- Nóżka CUBE Kickstand Cubestand PRO do rowerów z mocowaniem CUBE Easy Mount Kickstand
- Hak GT ATIDH0233 do ram GT Avalanche, Sensor Alloy, Zaskar Carbon, Zaskar Alloy A33
- Wkładka antyprzebiciowa do opon Tubolight EVO HD 29" TLHD29
- Widelec szosowy stalowy 700C Accent rura sterowa 1'' gwintowana czarny
- Nóżka Cube Stand CMPT 26-29" black 13817
- Koszyk na bidon CUBE HPP matt black'n'red
- Dętka Schwalbe 28"700x18/25C SV20 40mm Extra Light
- Lampa tylna do wspornika siodełka JET M3 120 lm USB

Dlaczego warto się zarejestrować?
Dzięki rejestracji otrzymasz od rabat na każdy produkt w naszym sklepie internetowym w wysokości 2%. Zachęcamy do korzystania z oferty. Dodatkowo będziesz zawsze na bieżąco informowany odnośnie nowych produktów i promocji. Zarejestruj i przekonaj się!

Jak dobrać buty rowerowe ?
BUTY ROWEROWE
Na rowerze tak naprawdę można jeździć w każdym obuwiu, jednak dla poprawienia stabilności i komfortu jazdy warto przyjrzeć się bliżej rodzajom i specyfikacji butów przeznaczonych specjalnie od jazdy na rowerze. Wybierając takie buty musimy zwrócić uwagę na kilka bardzo ważnych rzeczy:
■ Wysokość – buty na rower nie powinny być zbyt wysokie, ponieważ kostka jest w ciągłym ruchu naraża nas to na otarcia, zwłaszcza z tyłu taki but powinien sięgać poniżej kostki, aby nie powodować niepotrzebnego ucisku, jest to jednak zależne od konkretnego typu i konstrukcji obuwia.
■ Przyleganie - but powinien ściśle przylegać do stopy, ale nie do tego stopnia aby powodował drętwienie i skurcze. Stopa ma być w nim stabilna, nie może poruszać się w bucie podczas pedałowania. Dobrze dopasowany but ułatwi pedałowanie, będziemy się wolniej męczyć.
■ Materiał – ważne jest to do jakich warunków ma być dostosowany but, ponieważ różne modele obuwia dostosowane są do różnych dyscyplin kolarskich, więc materiał też będzie się różnił grubością, przewiewnością, przepuszczalnością, itp. Decydując się na uprawianie określonej dyscypliny kolarskiej, wybieramy odpowiednie do niej buty, których charakterystyka znajduje się poniżej.
■ Zapięcie – wybierając buty na rower unikamy sznurowań, ponieważ mogą one wkręcić się w łańcuch lub korby, warto wybrać buty na klamry lub rzepy. Jeżeli decydujemy się na buty sznurowane zwracamy uwagę na możliwość schowania sznurowadeł dla naszego bezpieczeństwa.
PODZIAŁ BUTÓW
1. Platformy. Ten rodzaj obuwia wybierany jest przez osoby jeżdżące typowo turystycznie, chcące przemieszczać się również pieszo. Platformy wybierane są również przez zawodników kolarstwa ekstremalnego, jak downhill, freeride, dirt. W tych dyscyplinach bardzo ważna bywa możliwość szybkiego stanięcia na nogi, podparcia się, żeby uniknąć upadku. Kiedy liczą się ułamki sekund, buty, które nie są przypięte do roweru mogą być dobrym rozwiązaniem.
2. Buty wpinane. Jak każde buty na rower powinny mieć one dość sztywną podeszwę, jednak w zależności od typu kolarstwa wyróżniamy różne rodzaje tych butów.
3. Buty szosowe – powinny mieć bardzo sztywną podeszwę bez bieżnika oraz co najmniej jedną klamrę zatrzaskową.
4. Buty triathlonowe – bardzo ważną cechą tych butów jest możliwość ich szybkiego ściągnięcia lub ubrania. Mają rzepy odpinane odwrotnie niż w butach do pozostałych typów kolarstwa.
5. Górskie, w tym przypadku mamy do czynienia z kolejnym podziałem:
a) cross country – lekki, przewiewny z minimum jedną klamra zatrzaskową, lekkim protektorem na podeszwie oraz możliwością dokręcenia korków.
b) enduro – podeszwa w tego rodzaju butach jest nieco miększa niż w butach crosscountry, przystosowana do podchodzenia, z protektorem podobnym jak w butach górskich (trekkingowych). Są słabiej wentylowane niż wcześniej wymienione, ale stanowią tez lepszą ochronę stopy, zwłaszcza palców. But enduro jest wyższy niż but CC, są dostępne nawet modele zakrywające kostkę.
c) downhill – najbardziej pancerne ze wszystkich typów obuwia rowerowego, najbardziej nieprzemakalne, praktycznie nieoddychające, jednak najbezpieczniejsze, stanowiące ogromną ochroną dla stów podczas tak ekstremalnej jazdy, wadą takich butów może być ich waga, jednak nie jest to zbyt duża cena za ochronę jaką dają stopom podczas jazdy.
d) wpinane buty turystyczne – są najczęściej wiązane, na stosunkowo miękkiej podeszwie, blok jest dość mocno schowany w podeszwie.